Ajánlott termékek

Hírlevélre jelentkezem:


Leiratkozás:

facebook

Hasznos tippek esős időkre

Gepida kerékpár, Debrecen

 

 

 

 

 

 

   Sokan vannak, akik mostohább körülmények között is használják a kerékpárjukat - a tavaszi, őszi esős időkben.

 

Főleg nekik szól ez a   néhány "Gepida specifikus" jótanácsunk, és tippünk, de persze azoknak is, hasznos, akik szeretik a kerékpárjukat mindig tökéletesnek tudni. 

 

 

Lánc:

 

Ez az az időszak, amikor gyakrabban kell a láncunkat ellenőrizni,  mert a víz, nagyon hamar le tudja mosni a kenőanyagot.  Részletek itt!   

 

Nagy hidegben a megdermedő sprés láncnak kis "csipogós" hangja lehet - de ez nem okoz bajt, viszont kenés nélkül  a lánc hamar rozsdásodik ilyenkor, nehéz lesz tekerni, és a lánc és lánckerekek  is gyorsan fognak kopni,a zajosságról  nem is beszélve.

 
 

Gumik:

 

Ha kopott a gumitok, csere!

 

Érdemes enyhén erősebb mintázatot választani erre az időszakra, és egy kicsit kisebb guminyomással mennetek - így jobban tapad, és alkalmazkodik az út felületéhez az abroncs.

(Vannak akik tartanak téli kerék garnitúrát, mint az autónál. Okos dolog, és akár 20 ezer Ft alatt is "kijöhet a matek".)

 

 

Fékek:

 

 Érdemes új fékbetétekkel nekiindulni a téli szezonnak!

 

Esős időben a "V" -fékek betétei gyorsan kopnak, mert a vízzel együtt a homok is bekerül a pofák alá.

Meglehetősen hamar el tud fogyni ilyenkor egy betét, és csak azt vesszük már észre, hogy a peremünket marja, a fékbetét kilógó fém része.     (Lásd a képen egy új, és egy "vasrafutott"  betét!)

 

Vigyázz!   Nagy hidegben a víz és hó, rá tud fagyni a peremre, és mintha nem lenne féked!

 

(Akinek tárcsafékje, vagy kontrája van -  most itt az ideje használni, és élvezni az előnyeit.)

 

 

 

 

 

 

Világítás:

 

- A sárvédőkön lévő vezeték csatlakozási pontok könnyen lesznek kontakthibások a víz, de főleg a sólé hatására.  Ezért egy kis zsírral, mindkét oldalon kenjük be ezeket a pontokat, hogy a víz, sólé, ne férjen hozzá.

  (Érintett modellek: Alboin 100,   200,  200Pro,  ill. régebbi 300-asok, valamint  az összes Reptila modell.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az AXA "Standlight" hátsólámpákat  (Érintett modellek: Alboin 100, 200,  200 Pro,  ill. Reptila 50, 100,  200)  óvjuk a nagymosású mosótól, de nagy eső után is érdemes szétpattintani  -  egy mozdulat, szerszám nélkül megy  -   és megnézni, nem került-e bele víz.   Ha igen, ki kell szárítani,ecsettel az elektronikáról az oxidport letisztítani, és egy kis WD 40-el befújni.

 

(Beázáskor előfordulhat, hogy az állófunkcióból nem kapcsol ki a lámpa, tehát megállás után csak világít, és világít, míg le nem merül az elem .  Amúgy nagy baj ekkor sincs,  mert "közönséges" lámpaként továbbra is funkcionál, ha tekerünk.) 

 

 

 

 

 

 

Váltórendszer, és bowdenek:

 

Minden bowden és bowdenház csatlakozásnál kenjetek egy kis zsírt oda, hogy ne tudjon a víz és pára bemenni! (A korrodált, gyűrődött fék ill. váltóbowden, pontatlan funkciókat eredményez!)

 

- A váltócsapokhoz, forgáspontokhoz  (első és hátsó váltónál is) fújjatok egy kis WD 40-et, hogy ne tudjon "összerohadni" a sólétől, párától.

 

 

 

 

 

Egyéb alkatrészek:

 

Összességében igaz, hogy szinte minden alkatrésznek árt a nedvesség, sólé. Ez kivált igaz  az alumínium alkatrészekre, melyeknek a felületét csúnyán meg tudja marni a só. Szóval érdemes sűrűbben leöblíteni a veszélyeztetett részeket.

-

 

 

 

 

 

 

Hát, ennyi jutott az eszembe. :) 

 

 

Bizony végig olvasva látszik, hogy nem tesz jót egy szép és jó kerékpárnak a téli bicajozás, tehát aki sokat megy esőben -  és  van rá lehetősége -  érdemes elővennie a régi, viseletesebb járgányát, és kineveznie "téli kerékpárnak" . :)

 

Jó bicajozást kívánva:

 

Máthé Tamás

Gepda kerékpár, Debrecen

 

« Vissza




Elérhetőségek


  • 4033 Debrecen, Sámsoni út 104.
  • Tel: (52) 532-555
  • E-mail:
  • Web: www.mathekerekpar.hu

Térkép


4033 Debrecen, Sámsoni út 104.

Itt is megtalálsz minket:


1993-2013 Máthé Motor Debrecen - Minden jog fenntartva WebDeb - Ahol a weblapok születnek