Ajánlott termékek

Hírlevélre jelentkezem:

Leiratkozás:

Túraleírások

Talán az egyik legszebb... 2020 nyár vége (68 km)

Talán az egyik legszebb magyarországi kerékpárút, a Dunakanyar - lagalább is szerintem. :)     Egész pontosan, a pesti oldalon gondolom, a Vác - Verőce - Nagymaros - Zebegény - Szob - és aki még bírja, annak kompolás után - Esztergom.    E                   Ezek közül is kiemelkedik a Vác-Szob szakasz.Nem tudtunk betelni vele, így idén háromszor is "elzarándokoltunk" ide, hol kettesben Magdussal, hol a ...

Édes csábítás - Gepida E-Bikével a hegyekben (68 Km)

Lassan eljött ismét az ősz, az igazi kerékpáros időkkel.   Tervezgettem is, hogy menni kellene valahová, aztán végül is Peti adta meg az utolsó lökést:   -          Te! Menjünk fel a Bükkbe, mint a múltkor. (Lásd itt!)   Benne is voltam a dologban, mindössze az zavart, hogy Peti fényévekkel jobban bírja a tekerést, mint én.          Peti több alkalommal is indult a „Bánkúti Csúcstámadás” elnevezésű ...

Könnyed, túraajánlat a Tisza mentén! (35 km.)

Néha azt gondoljuk, hogy  milyen messzire is kell elmennünk - mondjuk pl.  Ausztriáig - hogy szép tájakat lássunk, pedig  nem így van ...    Így most egy olyan Debrecen közeli -   könnyed, alig 30 kilométeres  -  kiruccanást  ajánlok, akár az abszolút kezdőknek is, kivált mert nem kell hozzá nagy erőnlét, vagy készülődés, meg ilyenek, csak egy szabadnap, meg egy kis vállalkozó kedv.    (A térképek  - és képek - nagyíthatók!)   Az útvonal ...

Peti útjai... (2013 ősze)

Konyári  Peti munkatársamban van valami felülmúlhatatlan rábeszélő képesség, ami mindig újra és újra meglep,  hiába dolgozunk már együtt több mint 12 éve.      Szóval úgy kezdődött a dolog, hogy Miskolcra a McDonalds-nak kellett két Yamaha Neo's robogót leszállítanunk déli 12 órára. (A szerencsés nyertesek ekkorra jöttek átvenni a nyeremény mocikat.)   Én tettem-vettem, papíroztam még az irodámban, amig Peti felkötözte az utánfutóra a motorokat. Kb.10 perccel az ...

Bükkfennsík - 2012 (70 Km)

Eddig még csak egyszer voltam kerékpárral a Bükkben. Akkor ha nem is mentem túl sokat – mindössze szűk 40 kilométert  -  de máris  elég volt ahhoz, hogy rájöjjek hibáztam, mikor hanyagoltam a Bükköt a Zemplén javára, de legyen mentségemre, hogy a Zemplént azért nehéz felülmúlni…   Nos az első út után egyből tudtam, hogy a jövő héten megint itt a helyem. Az időjósok is csupa szépet ígértek – és ezúttal nem is tévedtek.    Miskolcig megint ...

Egyperces Bükk! - 2012 (38 Km)

Huszonéves koromban többször fordult elő, hogy egy egy motoros, vagy bicajtúrám a pillanatok tört része alatt dőlt el  -  mármint, hogy megyek! :))   Elég volt, ha valamelyik barátom becsengetett, hogy  "nem megyünk"?   És mire kettőt számoltunk már mentünk is a hegyekbe, vagy valamerre.    Nos, ez a fajta rugalmasság azért megfakult már bennem  -  de ...

Májusi túrák, Debrecen környékén - 2009 (96 Km)

Általában a nappal együtt ébredek, és innentől csak elhatározás kérdése, hogy az ágyban maradok-e, vagy egy jót futok, vagy bicajozok. Reggel úgy dötöttem, hogy kitekerek a Vekeri tóhoz  -  ami  42 km-t jelent oda vissza  -  a budapesti városi  tekergőzés után. (Lásd:  "Biciklivel Budapest utcáin"  leírás.)         Hát bizony megérte! Gyönyörű akácvirágos fák ölelték át az utat, részegítő illatukkal. Forgalom alig volt. A tóparton ...

Alföldi tekergőzés - 2009 (189 Km)

Megint egy hirtelen ötletből fakadóan - így jó későn - indultam neki bicajozni, most Tiszacsege felé.     Talán úgy fél 10 felé hagytam el Debrecent.   A hosszabb utakra a Gepida bicajommal szoktam menni, mert jól jön a teleszkóp elöl, meg az üléscsőbe rejtett kis rugózó tag a gödrök ellen. (És ez itt most nem a reklám helye.  Ekkor még nem forgalmaztunk bicókat !  :)   Szép napos időm volt, igaz 10 óra körül erősödni kezdett a szél. Mint máskor is, a cuccom ...

Biciklivel Budapest utcáin - 2009

Az egész úgy kezdődött, hogy Peti  munkatársam szerint  méltatlan hozzánk, hogy Budapesten  kocsival araszoljunk a forgalomban – és valóban az…   „Inkább vágjuk be a bicókat az autóba, és mikor felérkeztünk a fővárosba , akkor:   Kocsit a  parkolóba,  a bicajjal elő, és már  lehet is tekerni, az autósorok között -  szánakozva a hasukat növesztő, idegeiket tépő szerencsétleneken, akik önszántukból szorultak drága pénzen vett ...

Sárospataki ősz - 2009 (123 Km)

Mindig is szerettem a vasutat...   Talán anyai Nagypapámon keresztül, mivel Ő a GANZ Mávag-nál dolgozott mérnökként a „Motortervezésen”. Aztán meg vasutas osztályom volt a suliban is. Szóval úgy döntöttem, hogy a következő utamra – hogy meg ne unjam Debrecen környékét - vonattal megyek.     Reggel 7,05-kor – még szürkületben - indultam ezzel a „vicinálissal” egészen Tiszalökig. Kevesen voltak rajta, bőven volt hely bicajnak utasnak egyaránt. A ...

A királyerdő biciklivel (2010, Erdély)

Máris bajban vagyok itt az elején, hiszen nem tudok elfogultság nélkül írni az egész túráról - de fogadjátok el így tőlem tekintettel a kerékpározás iránti elkötelezett szeretetemre -  és egyben azt is érzem, hogy képekbe, vagy szavakba önteni az egész utat, alighanem lehetetlenség.      Hogyan is lehetne visszaadni a fényeket, illatokat, tájakat és még ki tudja mennyi megfoghatatlan érzést, pillanatot, hangulatot, mely mint egy földi Menny vett ...

Zempléni "kiskör" - 2010 (104 Km)

Mostanában  - szóval az idén – nagyon keveset bicajoztam úgy hosszabb távokat. Magdusnak feleségemnek sem volt annyira kedve, és valahogy nekem is kiesett a dolog.    Aztán az egyik motoros túránk szervezése ügyén jártam a Zemplén útjait, és egyből megszületett bennem az elhatározás, miszerint ide még az idén eljövök kerékpárral.                                              ...

Zempléni "felső kör" 2010 (163 Km)

Valójában már akkor tudtam, hogy idén még egyszer eljövök az ide, amikor az előző héten annyira kikészültek a lábaim, hogy alig bírtam tekerni. (Lásd: Zempléni  kiskör - 2010 ősze )   Szerettem volna tudni, hogy a vízzel, vagy a felkészültségemmel volt-e a baj – és mint  utólag kiderült, alighanem  mindkettővel…   Azt is tudtam, hogy mindenképpen egyedül fogok jönni – ne legyek más terhére, meg tudjam a saját tempómat menni.  Szándékosan nem néztem ...

A szégyenteljes Tokaj :) (30 Km-se.)

Jellegzetes "elfuserált" bicajtúrának is nevezhetném, de azért egy nagyon jól sikerült kis szombat lett belőle - ha  nem a megtett kilométerekre és teljesítményre nézünk. :))         Az egész úgy kezdődött, hogy nem volt utiterv! Ez mint kiderült a végzetes és alapvető hiba volt. Valójában csak sodródtunk erre-arra - no de ne vágjak a dolgok ...

Téli Mátra Teljesítmény Túrán a Yamahások

(Alíz és Peti beszámolója)         Petivel közösen tavaly nyáron voltunk először teljesítmény túrán. Akkor az Éjszakai Mátrai Csillagokon vettünk részt a HRSE (Hajdú Rendészeti sportegyesület) keretén belül. A túra nagy élményt adott mind a sötétségnek, a csapatnak és a túrázás jellegének ...

Gerecse 50, teljesítmény túra - 2009

Ajánlom ezt az írásomat -  kiengesztelődést remélve  :) -  volt középiskolai osztályfőnökömnek,  Hosszú Gyulának,  akit egyszer megbántottam azzal,  hogy egy osztálykiránduláson  „ rút módon"  kihagytam  egy hosszabb túráját…       A  „Gerecse 50” mintegy 20 éve megrendezésre kerülő teljesítménytúra a hegyekben, ami  Tatabányáról indul  -  és 48 km  hegyi utakon ösvényeken való tekergőzés és 1340 méter szint ...

Az első félmaratonom története, 2011

Semmiféle sportban nem vagyok és nem is voltam igazán jó, illetve kiemelkedő...   Versenyszerűen is csupán néhány évet  -  1978-1984-ig -  sportoltam, mint tájékozódási futó, de ez a szakág számomra  ma is a "sportok királynője".  Az erdőben futni, az maga a gyönyörűség, és ha az még meg is van spékelve egy kis izgalommal, térképezéssel, tájolással az mindennek a netovábbja.   (Sokan azt gondolják, hogy a tájfutásban nincsenek taktikai elemek, meg ...

Oxigén futó versenysorozat

Minden tavaszal és ősszel megrendezi   -  egy lelkes debreceni csapat  -   az Oxigén Nagyerdei  Maratont, ill. félmaratont. Tudni kell, hogy ezeket a versenyeket megelőzi egy téli felkészítő időszak, ami annyit tesz, hogy minden hónap első szombatján, mintegy 500 lelkes profi és amatőr futó vág neki a különböző távoknak a Nagyerdő legszebb erdeiútjain. Folytatjuk!...

Névjegy

Ezt a kis bemutatkozást mindössze azért tettem közzé, mert úgy gondolom, hogy nem illik teljes anonimitásban maradni ennyi írogatás mellett, és mert azt szerettem volna, hogy leírásaim mögött látható legyen maga az ember is.     Név:   Máthé Tamás Lakóhely:   Debrecen Születési dátum: 1960 Családi állapota:  Nős, 4 gyermek apja. Végzettsége:  Gépészmérnök  Munkahelye:  Máthé Motor és Kerékpár ...

Elérhetőségek

• 4033 Debrecen, Sámsoni út 104.
  • Tel: (52) 532-555
  • E-mail:
  • Web: www.mathekerekpar.hu

Térkép

4033 Debrecen, Sámsoni út 104.

Itt is megtalálsz minket:

1993-2013 Máthé Motor Debrecen - Minden jog fenntartva WebDeb - Ahol a weblapok születnek