GEPIDA kerékpárbolt Debrecen
Nos ez egy fogas kérdés, hisz számtalan dologra kell odafigyelnünk, mint:

-
- mire is használjuk majd a gépünket?
-
- milyen távolságokra ?
-
- esőben, esetleg hóban is szeretnénk-e használni ?
-
- sík vagy hegyvidéken lakunk?
-
- milyen műszaki elvárásaink vannak?
-
- melyik stílus tetszik nekünk?
-
- mennyi pénzt szánhatunk rá?
-
- stb-stb...
Az alábbiakban az egyes típusokat mutatjuk be, mely segítséget nyújthat a döntésben!

A City kerékpárok a mindennapi városi használatra készülnek, lánc / agyváltóval vagy kontrás kivitelben leggyakrabban a 622-es, vagy 26"-os kerékmérettel.. Mai egyik divatos változata a Cruiser, mely a chopper/cruiser motorkerékpárok formavilágát idézi.

Lásd: Gepida Reptila,
Lásd: Gepida Nedao

A Trekking kerékpárok, melyek talán mostanában a legnépszerűbbek.
A 27”-hoz közeli, (32-37 x 622-es) méretű kerekei, 21 sebességes áttételi tartományuk, többnyire alu vázuk, mellső teleszkópjuk kiváló túratársak, csak úgy, mint a világítás, agydinamó, sárvédők, masszív csomagtartó.
Lásd: Gepida Alboin sorozat.

A Cross, melynek a neve megtévesztő lehet – főleg motoros körökben. Itt ugyan is szó sincs ugratásról vagy ilyesmiről.
A Cross bicajok valójában a minden „sallangjuktól” megfosztott trekkingek – melyek az egynapos túrák és városi cikázások királynői.
Könnyedségükkel, eleganciájukkal hívják fel magukra a figyelmet. Vékonyabb (28-32 x 622) kerekei a gyors haladást, míg mellső teleszkópja a hosszabb túrák kényelmeit biztosítják.
Lásd: Gepida Alboin CRS modellek.
A MTB-k - (Mountain Bike) sokak számára egy kategóriának tűnik,
noha itt is számtalan változat van már az alábbiak szerint -
- azonban a felni átmérőjük egységesen 559-es - tehát
kisebb, mint a terekking kategóriáé!
_300x190.jpg)
A Cross Country (CC, XC) kerékpárok.
Az ún. CC vagy XC típus a mountain bike-ok „versenykerékpárja”, a legkönnyebb, legfürgébb, leghatékonyabban hajtható típus, ami alapvetően könnyebb terepversenyzésre való, azonban a meredek sziklás ösvényeket nem szereti. Csak az első kerék kap telót, melynek rugóútja 80-100 mm.
Lásd: Gepida MTB modellek.
MTB maraton gépek
Vázuk erősebb, mint a Cross Country kerékpároké, a köpenyek ballonosabbak és mintázatuk agresszívabb, így nehezebb terepen is megállják helyüket, akár maraton versenyeken is hegyvidéki körülmények között.
Általában ún. össztelós gépek – az az elől hátul van teleszkópjuk. Mellső rugóútjuk 100-130 mm, melyek általában blokkolhatók (Lock out), elkerülve a „hopping” - a teló belengésének jelenségét - így nem emésztenek fel többletenergiát az emelkedőkön.
All mountain/enduró MTB-ok
Vázuk még robusztusabb, kerekei erősek, a köpenyek ballonosak
és agresszív mintázattal rendelkeznek, hogy extrém terepen is
megállják a helyüket.
_300x213.jpg)
Kinézetre a „downhill„ – azaz „hegyről le” – típusra hasonlítanak, azonban még hatékonyan lehet tekerni őket, így haladni is velük – noha már tekintélyes tömeggel rendelkeznek. Természetesen ezek a gépek is össztelósak.
Rugóútjuk 130-150 mm.
A downhill (DH)
Kimondottan extrém használatra, hegyről lefelé való száguldásra tervezik a 90-es évek óta.
Robosztus masszív váz, erősített felnik, össztelós kialakítás, melyből a mellső 200 mm-es úttal és nagy szárátmérővel rendelkezik. Kormánya - a jobb manőverezés érdekében - széles, ülése alacsony, abroncsai ballonosak. Hétköznapi használatra alkalmatlanok.

Freeride, Dirt, BMX
Itt több kerékpárfajtát soroltam fel. Közös jellemzőjük, hogy felhasználásuk során előre kijelölt és épített pályán különféle technikai trükköket, ugrásokat, gyakorlatokat hajtanak végre. Az igen látványos elemek a kívülállók számára is érdekes programot adnak.
Lásd: Gepida Karaton.

Az Országúti gépeket
- valójában a sima aszfalton rendezett versenyzésre szánják a gyártók – noha egyre többet találkozhatunk velük a közutakon is.
Az optimális lég és mechanikai ellenállás, könnyedség, jó erőátviteli lehetőség mindenek előtt a cél! Vékony (20-23 x 622) keményre fújt kerekei, mélyre hajlított kormányai is ezt a célt szolgálják.
Lásd: Gepida Bandon sorozat.
A Fitnesz bicajok
Ezek a filigrán masinák az országúti gépek elemeire épülnek, azzal a különbséggel, hogy egyenes kormánnyal szerelik őket, és némiképpen vastagabb köpenyekkel (23-25 x 622).
Kiváló lehetőség az országúti gépek szerelmeseinek, akik a hétköznapokban használhatják ezeket a gyönyörű kiállású, kényelmes üléstartású szerkezeteket.
(Pl. Az én bicajom a képen :))
(A GEPiDA modellek közül az Alboin CRS 600 áll ehhez a ketegóriához a legközelebb.)

Retro! Oh Retró!
Szemet gyönyörködtető vázillesztések, filigrán Raynolds vagy Colombus muffolt króm-molibdén (Cr-Mo) acélcsövek, pasztellszínek krómbetétekkel és eredeti Brooks bőr nyereg!
Időutazás, vissza a hatvanas évekbe, amikor a kerékpár nem tömegcikk volt, hanem a vázakat egyesével illesztették, forrasztották, reszelték a kézműves mesterek.
Lásd: Gepida S7
Single speed! Aki nem próbálta, nem értheti!
A nemes egyszerűség mindenen átívelő légiességet kínál. Nincs váltó, fölösleges kolonc meg miegymás.
Mindössze egy váz, két kerék, egy szabadonfutós hajtómű, két fék és egy ülés - és ha egy komolyabb emelkedőhöz érkezünk, hát egyből kiderül ki az igazi legény!
Lásd: Gepida S5 Single Speed.
A Fixi!_300x225.jpg)
A "fixik" a Single Speed tovább egyszerűsített változatai.
Nincs szabadonfutó, és gyakran féket sem szerelnek az ilyen bicajokra.
A direkt hajtás, a klipszes pedálok különös érzésvilágot kölcsönöznek. Mintha egybenőtt volna gép és ember. A „skidelés” a hajtás közbeni határozott rátartás a hajtóműre, ami a hátsókerék blokkolását eredményezi – fékezésképpen.
Lásd: Gepida S3 Single Speed - flip-flop aggyal építve.
GEPIDA Debrecen