Milyen kritériumai vannak a pályázható  E-Bike krerékpároknak?

A kereskedésünkben kapható elektromos kerékpárok minden alábbi követelménynek megfelelnek!

Az elektromos rásegítésű kerékpárnak meg kell felelni az EU-s és magyarországi pedelec szabványnak, és a pályázati kiírásban szereplő műszaki követelményeknek, mint: 

  • a motor teljesítménye legfeljebb 250W lehet (folyamatos, névleges teljesítmény)
  • pedálhajtásúnak kell lennie (tehát a csak elektromos módon hajtott kétkerekű jármű nem pályázható)

  • legalább 26”-os kerékméret (összecsukható, azaz folding biciklinél legalább 16”-os kerékméret)
  • a motornak automatikusan le kell kapcsolnia, ha a pedálozást abbahagyjuk
  • a teljesítménynek a sebesség növekedésével fokozatosan csökkennie kell, majd 25km/h-t elérve teljesen le kell kapcsolnia
  • a kerékpár tömege nem lehet nagyobb 30kg-nál
  • a külsőgumi mérete (szélessége) legfeljebb 60mm lehet. Ez inchben megadva 2,36-os szélességű köpenyt jelent.
  • az elektromos rásegítésű kerékpár nem rendelkezhet gázkarral

 

Hogyan lehet bejelentkezni  az elektromos kerékpár pályázat oldalra?

A pályázat ügyintézése csak teljes mértékben elektronikusan, az interneten történhet ügyfélkapun keresztül!

Be kell jelentkezni a oldalon. A belépéshez ügyfélkapus azonosításra van szükség (ügyfélkaput viszont, amennyiben korábban még nem regisztrált, csak személyesen, kormányablakban lehet nyitni).

Közvetlen bejelentkezés itt! 

 

Milyen dokumentumok kellenek az e-bike pályázat leadásához?

Elektromos kerékpár pályázathoz köteleen szükséges iratok:

  • adókártya (vagy a természetes személy adóazonosító jelének igazolására alkalmas dokumentum)

Személyazonosság igazolására természetes személy esetén

  • érvényes személyi igazolvány és lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata vagy
  • régi típusú (nem kártya formátumú) személyi igazolvány esetében a nevet és lakcímet tartalmazó oldalak egyszerű másolata vagy
  • útlevél személyi adatokat tartalmazó oldala egyszerű és a lakcímkártya teljes másolata vagy
  • vezetői engedély és a lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata

    Fontos, hogy minden igazolást scannelve vagy fotózva, olvasható minőségben kell feltölteni!

 

Mi a teendő, ha sikeresen beadtam a pályázatot?

Ezek után az elektromos rásegítésű kerékpár állami támogatásának megítélésével megbízott HUMDA elbírálja a pályázatot és ha minden megfelel, értesítenek a befogadásról. Ez nem jelenti azt, hogy megadják a támogatást, csak azt, hogy sikerült megfelelően beadni a pályázatot.

Ha befogadták a pályázatunkat, elvileg  20 munkanapon belül döntenek a támogatásról vagy az elutasításról. Ebbe a 20 napba nem számít bele a hiánypótlás és a tisztázó kérdések időtartama, vagyis amikor szólnak, hogy valami nem jó, addig, amíg beadjuk a választ.

Ha megítélik a támogatást, vagyis elnyerjük a pályázatot, akkor 5 munkanapon belül értesítenek és 10 munkanapon belül küldik a Támogatói Okiratot.

Fontos! 

Minden értesítést és dokumentumot elektronikusan küldenek, a hiánypótlást, a tisztázó kérdéseket, a döntést és a támogatói okiratot is!

Ezután a Támogatói Okirattal 180 nap áll rendelkezésünkre megvásárolni a pályázatban feltüntett kerékpár típust a pályázatban feltüntetett regisztrált kereskedőnél.

"A pályázat benyújtását követően saját felelősségre az elektromos rásegítésű kerékpár beszerzése megkezdhető (azaz megrendelhető, adásvételi szerződés köthető és a beszerzési eljárásának megindításához szükséges, a megrendelő által a kereskedő részére előleg fizethető), de az elektromos rásegítésű kerékpár nem vehető át a Támogatói Okirat hatályba lépése előtt." írja a pályázati felhívás.

 

E-bike pályázatos vásárláshoz kötelező a Bike Safe regisztráció:

A kerékpár átvételekor már kell lennie érvényes Bike Safe regisztrációnak. Ez a rendőrség által is ellenőrzött kerékpár regisztrációs felület. A regisztrációt a kereskedő (bolt) indítja el, amiről a pályázó e-mailben azonnal megkapja a regisztrációs igazolást..

A regisztráció befejezése és a törzskönyv megrendelése ezután a vevő feladata, mely szükséges ahhoz, hogy a törzskönyvet közvetlenül neki postázzák. A vevő így diszkréten adhatja meg további adatait, melyek a rendőrségnek és a törzskönyv szállításhoz elengedhetetlenek.
A regisztráció díját a vevő közvetlenül a boltnak fizeti, a bolti a regisztrációt követően e-mail értesítést kap a rögzített adatokkal, valamint egy kuponkódot, melyet felhasználva a törzskönyvet megrendeli, így az oldalon már nem kell fizetnie.

Ha Ön sikeresen pályázott, nincs más dolga mint a kereskedőtől kérnie a regisztrációt, majd a törzskönyvet megrendelni, melyet a regisztrációtól számított 15 napon belül postáznak.

 

Elektromos kerékpár állami támogatáshoz szükséges engedményezési szerződés.

Ha minden fent felsorolt teendővel kész van, a boltban alá kell írni még egy szerződést, ez az engedményezési szerződés.

Ebben ön nyilatkozik, hogy a kerékpárt átvette és hozzájárul, hogy a bolt igényelje a pályázati összeg folyósítását. Ezért ez feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a bolt elvégezze az elszámolást, leadhassa az elszámolási dokumentációt, megkapja a kerékpár árából a támogatási összeget. Az utalás egyébként a dokumentáció leadásától számítva még kb 30 munkanap.