Ajánlott termékek

Hírlevélre jelentkezem:


Leiratkozás:

facebook

E-Bike ismertető

Aktuális E-Bike (elektromos kerékpár) készletünk itt!

 

 

Figyelem!

vastagon szedett szavak összeolvasásával, a tartalom lényegét kapod!  A képek nagyíthatók!

 

 

Mi is az a  "Pedelec"?   -  vagy  E-Bike? - vagy elektromos kerékpár? 

 

 A név, egy rövidítés, amely így áll össze:  Pedal Eletric Cycle  -  amiről  én azt gondolom, hogy egy új korszak kezdete.

Ezt úgy értem, hogy ahogy a bakelitlemezekből MP3 lejátszók,   a tárcsázós telefonból érintőképernyős kütyük,    a postai levelekből mailek, lettek  -  úgy nyílt most meg egy új dimenziója  a kerékpározásnak - mert megjelentek az elektromos kerékpárok.  

 

A "velociped" egy évszázada jelentősebb átalakulás nélkül tette a dolgát, és az elektronika sem "tette be a lábát"  - mind ez ideig.  De most változott a helyzet, mert előtérbe kerültek a mindenféle elektromos kerékpárok...

Gepida Reptila  1000 BOSCH

 

 

Mi a különbség az E-Bike (elektromos kerékpár), és a Pedelec között?

 

- Szigorúan véve, az E-Bike, az olyan elektromos motorral szerelt elektromos kerékpár, melyek pedálozás nélkül is képesek haladni  -  míg a Pedelec, csak akkor ad rásegítést, ha tekerünk is. 

 

(A megítlésnek jogi oldala is van, miszerint az E-Bike elektromos kerékpárok  - nyugat-európában - csak bukósisakkal, rendszámmal használható, míg a Pedelec, "sima" kerékpárnak minősül.)

Tekintve, hogy a "köznyelvben" az E-Bike elnevezés terjedt el,  így kommunikációjában a Gepida is az  E-Bike elnevezést használja a pedelec kerékpárjaira.   

 

 

 

 

Hogyan definiálhatnánk? 

 

- A pedelec egy olyan hybrid rendszerű elektromos kerékpár, mely csak abban az esetben segít rá a hajtásra, ha mi  is tekerünk.  Szóval ezért "hybrid", mert ha mi nem tekerünk, akkor ő sem segít! :)  Persze ez így leírva, csak egy dolog, próbálni ... hm... az egészen más! 

 

 

 "Nyomatékszenzor"  - vagy
"pedálszenzor"?
 

 - A nyomatékszenzoros rendszernél egy érzékelő "érzi", hogy milyen erővel nyomjuk a pedált.

Ez egy korszerűbb, intelligensebb megoldás- de egyben drágább is. Jellemzően 500 ezer Ft feletti gépekről beszélünk.

 

- A pedálszenzoros (sebesség érzékelős) rendszernél a pedálozás megindítását érzékeli egy szenzor.   Ez egy olcsóbb, egyszerűbb megoldás. Jellemzően 250 - 400 ezer Ft magasságban a gépek. 

 

 

 

Honnan a Pedelec  (E-Bike) ötlete?
 

 - Egon Gelhard 1982-ben szabadalmaztatta  Németországban a pedelecet, mint megvalósítható technológiát, de a digitális motorvezérlés, annyira gyermekcipőben járt még, hogy nem talált gyártót, mig nem 1993-ban a YAMAHA a szárnyai alá vette az ötletet.  Persze a  konkurencia is egyből lépett, és beszállt a versenybe a Sanyo, Panasonic, Honda, és Suzuki is -  számos más nagy  név mellett.

 

 

                                                                                                               És ki győzött a versenyben?

 

BOSCH Cruise

 

 

 

- Minden, magára adó kerékpár márka - így a Gepida is - épített pedeleceket, különféle motorokkal, míg nem  -  a 2010-es  évek elején  - a BOSCH  valósággal berobbant motorjaival a piacra, melynek eredményéül, ma már több mint 50 nagy kerékpárgyártónak szállít be - és hagytak fel kb. ugyanennyien a saját fejlesztéssel. 

 

 

 

BOSCH motor belülről

 

 

 

 

 

 

 

Miből építkezik a GEPIDA ?

 

Eleinte Yamaha motorokkal szerelte a pedelecjeit, miközben a saját Gepida GPDS rendszerét is fejlesztette - de ahogy írtam -  mivel a  BOSCH, majdnem "mindent vitt",  így 2016-tól már a Gepidákat is, a legjobb fejlesztésű  BOSCH, valamint Bafang középmotorokkal  építik.

 

Modelpaletta itt!      Aktuális készletünk itt!

 

 

 

Mire jó a pedelec egyáltalán?Gepida Alboin 1000

 

- A választ nehéz szavakba önteni, ki kell próbálni!  - mondjuk nálunk, a Máthé Motor és Kerékpár, debreceni  Gepida kereskedésében. :)

 A rejtély talán abban van, hogy megtartja a kerékpározás élményét, mely laza könnyedséggel párosul. 

Sok ügyfelünk ült fel  kétkedve a teszt pedelecjeinkre, de higgyétek el, mindenki fülig érő szájjal szállt le! :)

 

 

 

Hogyan lehetne a hatását érzékeltetni?

 

- Nekem elsőre az autó szervokormánya, szervófékje jutott az eszembe.  

 

A könnyed elegancia, és komfortérzet.

 

 

 

 

Mennyire segít rá, és mikor?

 

- Egy kézreeső billenőkapcsolóval lehet beállítani a rásegítés mértéket, egészen pontosan azt, hogy mekkora erővel (nyomatékkel) szeretnél tekerni. Ha emelkedő érkezik, vagy szembeszél, hát semmit nem veszel észre belőle, mert olyankor jobban rásegít.

(Maga a motor és az egész rendszer, tele van nyomaték, sebesség, és egyéb  érzékelőkkel, melyek információi alapján a motor intelligensen reagál minden üzemi körülmény között.)

 

 

Gepida Ruga BoschMilyen gyorsan lehet vele menni?

 

- Maga a BOSCH motor, hatalmas tartalékokkal rendelkezik, mind nyomatékban (gyorsítási készség) mint teljesítményben (végsebesség lehetősége) tekintetében. Azonban a szigorú EU-s szabályzók szerint, csak akkor nem kell rá rendszám, meg biztsosítás, és a vezetőre bukósisak  -  azaz tekintik még jogi értelemben kerékpárnak -  ha a teljesítménye nem haladja meg a 250W-ot, valamint 25 km/óra sebesség felett, a rásegítés fokozatosan, lágyan kikapcsol. 

(Vannak az úgynevezett "speed tipe"-ok, melyek 45 km/h-nál oldanak le, de ezzekhez a már említett rendszám, biztosítás, stb. kell.)

 

 

Hol próbálhatnám ki?

 

- Például nálunk!  :))

 

 Máthé Motor és Kerékpár (Yamaha Máthé),  Gepida kerékpár kereskedésünkben Debrecenben!  

 

Többféle Gepida E-Bike teszt  modell is rendelkezésetekre áll.  Legyen az első agymotoros, közép motoros,  női city,  vagy éppen trekking. A két rendszer összehasonlítása is érdekes lehetőség.

(A teszt előtt előzetes bejelentkezést kérünk elérhetőségeinket, valamint a teszthez személyi gazolvány szükséges!)

 

 

Gepida Reptila 900 BoschMekkora utat tudok megtenni vele?

 

-  Ez nyílván a rásegítés mértékétől függ, de a nagyméretű komplex kijelzőn, mindent látsz - így azt is hogy még hány kilométerre elég az akku aktuális töltöttsége - az adott rásegítés mellet -  de jó közelítéssel mondhatjuk, hogy a nagyobb terhelés mellett is  50-60 kilométert garantáltan.  

A Gepida E-Bike-ben a legkorszerűbb  - legnagyobb energia sűrűségű -  Litim-ion akkuk vannak,  (8,2 Ah, 1990 gramm),  melyek mintegy 800 alkalommal  tölthetők újra.

 

Mi van ha útközben lemerül az akkum?

 

- Semmi  gond, pontosabban annyi azért van, hogy úgy kell tekerned, mint egy "sima" bicajjal, de ha hosszú túrára megy valaki, tegye be a kisméretű töltőt, és ahol van egy konnektor, ott már lehet pedelecet is tölteni!

 

 Érdekességnek jegyzem meg, hogy a Bükkben tekerve, mintegy 70 km-en, és  1.600 méter össz szintemelkedés alatt, a töltöttségem felét sem vesztettem el! (A leírásban, szakaszonként, kékkel kiemeltem, az E-Bikére vonatozó tapasztalatokat.)

 

 Amúgy kb. 2 óra alatt, a teljes töltöttség 80%-a elérhető. A teljes töltéshez pedig  4 óra szükséges.

 Nyugateurópában a városok forgalmasabb helyein, töltőállomások, dokkolók vannak kialakítva, ahol "tankolhat"  a bringás bármikor, de ma már a magyar vendéglátósok is versengenek az E-Bikések kegyeiért, mert amíg töltődik az akku, addig fogyaszt a bicajos. :).

 

 

 

Milyen jellegű pedelecek léteznek a Gepida palettáján?

 

- Bátran mondhatjuk, hogy szinte minden kategóriában képviselteti magát, mint:

- agyváltós city, 26, és 28-as kerékmérettel,  

 

  Teljes modellpaletta itt!     (Gepida City pedelec videó itt!)

 

Gepida Alboin 1000 Bosch

- láncváltós trekkingek,

(Gepida Trekking pedelec videó itt!)

 

-montik a hegyekbe - akár "fully",össztelós -  kivitelben is,

(Gepida MTB pedelec videó itt!)

- vagy éppen cruiser is létezik, csak úgy mint a tandem.

 

 

 

Milyen garanciákat vállal a Gepida a termékeitre?

 

-  vázaira, a már megszokott Gepida élettartam garanciát,

- a BOSCH rendszerre, az akkumulátorral együtt 2 évet,

- a kerékpár egyéb alkatrészeire, szintén a szokásos 1 év vonatkozik

 

 

Érdekességek:

 

- A pedelec, hatalmas fejlődésben van már.  

- Japánban 2014-ben, kétszer annyi pedelecet adtak el mint robogót, és háromszor annyit, mint  nagymotort.

- Nyugat-európában milliós nagyságrendeket adnak évente, és ez a szám töretlenül növekszik.

- Úgy tűnik, hogy minden korosztály nyitott a pedelec újdonságára.

- A GEPIDA "duplán" magyar, hisz a kerékpár is, meg a BOSCH motor is hazánkban készül! 

 

- Ha pedig kérdésed maradt, hívjál bátran bennünket!

 

  Máthé Tamás

 

 

... Miért ne bringáznál Te is? ...

 

« Vissza




Elérhetőségek


  • 4033 Debrecen, Sámsoni út 104.
  • Tel: (52) 532-555
  • E-mail:
  • Web: www.mathekerekpar.hu

Térkép


4033 Debrecen, Sámsoni út 104.

Itt is megtalálsz minket:


1993-2013 Máthé Motor Debrecen - Minden jog fenntartva WebDeb - Ahol a weblapok születnek