Ajánlott termékek

Hírlevélre jelentkezem:


Leiratkozás:

facebook

Hogyan mossuk a bicajt?

Hogyan mossuk a kerékpárunkat?

 

 

 

 

 

Kis kosz, kis mosás. :)

 

 

Ha csak poros, itt-ott kicsit sáros a bringa, akkor megteszi egy kis ultrás, vizes szivacs, és törlőkendő  -  no meg az elhagyhatatlan láncápolás  - melynek a rejtelmeiről itt írtam    -   és már készen is vagyunk.

 

 

- De a "nyakig" koszos sáros, lánczsíros bicajnál viszont sokszor a kitartó kínlódás sem hoz igazi eredményt.  - és előbb-utóbb rá kell jönnünk, hogy az egyetlen hatékony megoldás a nagynyomású mosás, annak minden kockázatával együtt. 

 

 

 

 

 

Ime a "recept"  -  Máthé Kerékpár módra :

 

 

 

Keressünk egy minőségi autómosót, ami az alábbiakat tudja:

 

- jól vegyszerezett

- forróvizes

- nagynyomású

 

Ezekből bármelyik nem teljesül, kár is nekikezdenünk! 

 

Tehát hiába van otthon nagynyomású mosónk, sajnos nem hoz kellő eredményt. (Tapasztalatból tudom...)

 

 

 

Az állvány

 

 

 

 

 

Jó, ha van egy kerékpár állványunk is -  de ha nincs, egy barát, vagy barátnő is megteszi, aki bevállalja, hogy nyakig vizes lesz. :)

 

   (Hiányukban nem tudjuk körbeforgatni szabadon a hajtóművet, ill. a nagy nyomás felborítja a bringánkat.)

 

 

 

Rongy csíkok

 

 

Nagyon fontos momentum jön:

 

Készítsünk rongycsíkokat!

 

 

Ezekkel fogjuk letömíteni a csapágyazásokat.

 

 

 

 

 

 

Figyelj a forgásirányra!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minden csapágy mellett, alaposan tekerjük körbe a tengelyeket a  - rongycsíkokkal, jó szorosan  -  ott,  ahol bemehetne a víz. 

 

 

 

A monoblokknál

 

 

 

 

 

 

Ezek a következők:

 

szabadonfutó,  a küllők és a nagylánckerék között  -  itt a legérzékenyebb!

 

- első, ill. hátsótengely kétoldalt

 

- monoblokk kétoldalt

 

- teló szimeringeknél

 

- pedálok

 

- kormánycsapágyak

 

- nyílt végű nyeregcsöveknél, a nyereg alatt

 

(A szabadonfutónál figyeljünk a forgásirányra, hogy a kerék forgásakor ne tudjon kitekeredni a rongy!)

 

Vegyszeres, forró, nagynyomású

 

 

 

 

Ha ezt rendesen megcsináltuk, onnantól  "tolhatjuk  neki" keményen

 - a láncnak, lánckeréksornak is, meg mindenhol, ahol koszos.  (Azért a váltókaroknál figyeljünk -  de az nem is szokott állni a koszban, és persze  a mindenféle elektromos kütyüket  is szedjük le mosás előtt. Lámpák, komputerek, stb.)

 

Élben

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hátsó lánckeréksort persze érdemes "élben veretni", hogy jól kijöjjön a sok láncspray maradék, és  hogy - a rongy ellenére - még véletlenül se menjen be a csapágyba a víz. 

 

 

 

 

 

Mehet neki  mindenhol!

 

 

 

 

 

 

 

A jó mosó teljesen megtisztítja a kerékpár minden részletét.  A lánctányérok, lánckeréksor, lánc, mintha új lenne.

 

 

 

 

 

 

kompresszorozás

 

És igen  -  jó ha van egy kompresszorunk, amivel ki tudjuk fújni a vizet a nem kívánt helyekről  - leginkább is a láncszemek, váltó és fékek környékéről. 

Ennek hiányában marad a törölgetés, szárítkozás...

 

 

Ezután óvatosan kiszedhetjük a rongycsíkokat. Törölgessük át a bicónkat.  Várjuk meg, amíg a lánc teljesen meg nem szárad. Ebben segíthet, ha 1-2 kilométert -  pl. hazáig   -  kenetlen lánccal megyünk. 

 

Végül ha már mindenhol kiszáradt a bicajunk, ne felejtsük el megkenni a fontosabb pontokat, mint:

 

- lánc -  kerékpár láncsparay-el, és csak nagyon vékonyan!

- váltók forgáspontjai 

- bowdenek ki és belépése

- fék forgáspontok - "V" fék esetén

- sztender forgáspont, stb.

 

Vizet kapott szabadonfutó...

 

Ha elég körültekintően jártunk el, szinte egy új bicajnak örülhetünk -  

 

- viszont ha nem voltunk elég ügyesek a tömítéseknél, akkor bizony arra kell számolnunk, hogy beáztattuk a csapágyakat, amik megrozsdásodnak, és recsegni-ropogni kezdenek másnapra - és szedhetjük szét az egészet, újra csapágyazni.

 

 

 

Vizet kapott monoblokk

 

 

 

 

 

 

 

 

Hát, ezekkel az ajánlásokkal kívánunk sok sikert a "challeng"-hez - de ha valaki úgy érzi kevés az ambíciója és felkészültsége  -  bátran hozza hozzánk a bicaját,  mi szeretjük a kihívásokat. :)

 

 

 

Máthé Tamás

 

 

 

 

...  Miért ne bringáznál Te is? ... 

 

GEPIDA kerékpárok, Debrecen

« Vissza




Elérhetőségek


  • 4033 Debrecen, Sámsoni út 104.
  • Tel: (52) 532-555
  • E-mail:
  • Web: www.mathekerekpar.hu

Térkép


4033 Debrecen, Sámsoni út 104.

Itt is megtalálsz minket:


1993-2013 Máthé Motor Debrecen - Minden jog fenntartva WebDeb - Ahol a weblapok születnek