Egy alkalommal éppen az a kisváros felé motoroztam, ahol az egyik "kerékpárlelő" helyem van.
Mondogattam is magamban - nehogy egy újabb bicajt vegfyek - hogy:
- "Most direkt nem is megyek arra, ahol T. lakik, nehogy kísértésbe essek."
- "Na jó arra felé megyek, de semmiképpen sem megyek be hozzájuk"
- "Na esetleg csak akkor, ha éppen az udvaron van..."
Gondolom nem nehéz kiatlálni a történet végét.
T. természetesen pont az udvaron volt, és mire eszméltem, már a szememmel kutattam a kerékpárokat. (Ilyenkor olyan izgalom tölt el, mint a gyémánt mosókat, mikor keresik, kutatják a szebbnél szebb köveket. Igaz még piszkosak, sárosak, de már egyből látják lelki szemeikkel a kész csiszolt ékszert.)
Eúttal nem volt túl sok bicó a fészerben,.....de egy ecsettel pirosra pingált igen elhanyagolt, lepukkant singós gépen megakadt a szemem. (Ha sok bicajt lát egyszerre az ember - főleg egymásra hányva - nehéz kilátni, hogy ki kivel is van, így rászoktam, hogy a szemem csak a vázháromszögeket nézi, és ha ott minden OK, csak akkor "bogozom " tovább a dolgot. )
Nos, ennél a bicajnál egyből láttam, hogy a váz nagyon szép, noha olyan vastagon sikerült a "fényezése" - és ebben benne volt a kormánycsapágyakon át szinte az utolsó csavarig minden - hogy még a muffolása sem volt teljesen kivehető.
Miközben T. segített kibányászni a az új leendőbelimet, egyre bizonyosabb lettem abban, hogy ezen bizony egy szinte hiánytalan 600-as Arabescue szett van.
A bicaj márkáját, végül nem tudtam kideríteni, tekintettel arra, hogy már egyszer volt vázig tisztítva. (Érdekes, mert a piros förmedvény alatt, korrektnek tűnő alapozás volt. Lehet akkor cserélt gazdát a bicó???)
T. -vel szeretek üzletet kötni. Én soha nem alkudok egy fillért sem, Ő pedig mindig korrekt árakat mond. Így volt ez most is, illetve egy pár "normálisabb" pedált kértem feltételesen - ha találna - és Ő talált is egy "Champát" Crhistofer klipszekkel nekem, melyért ezúton is köszönet! (Lásd képek!)
Izgalmamban, szinte mindig elkövetem azt a hibát, hogy az épített bicajaimat elfelejtem lefényképezni a fellelés állapotában. Sajnos így volt ez most is, így meg kell elégednetek a felújítás egyes stádiumával, ill a kész bicaj képeivel.
Az új Continental GIRO singókon, egy króm lánc és parafás bandázson túl, szinte semmit nem kellett vennem hozzá - viszont volt napokon át tartó sikálás, polírozás, homokszórás, fényezés, csíkozás, singó ragasztás, bowdenezés és minden féle földi jó! :)
Mivel pedig a márkáját homály fedi, úgy gondoltam, hogy nem rontom el, egy hiteltelen felirattal.
Máthé Tamás
Az esetleges elírásért felelősséget nem tudunk vállalni.
A weblapon található árakról kérjen pontosítást!